Τετάρτη 23 Μαΐου 2007

Ανθρώπινες σχέσεις

Σκέφτηκα ν’αρχίσω μια σειρά με τίτλο ‘Ανθρώπινες σχέσεις’ – σοβαρό θέμα όμως... γι’αυτό δε θα το κάνω σειρά, αλλά θα βάλω που και πού καμια ανεξάρτητη ‘εκπομπή όταν πάρω αρκετή έμπνευση από ορισμένους κυρίως. Αυτές τις ερωτήσεις που ακολουθούν τις κάνω πολύ συχνά στον εαυτό μου... πριν μερικές μέρες μου ‘έκανε ιδιαίτερη έμπνευση’ μια φίλη μου, τώρα όμως έχω χαλαρώσει :)

1) Είναι ανώμαλο και πόσο, οι άνθρωποι, και κυρίως οι γυναίκες (ίσως πιο πολύ μιλάω με γυναίκες κι γι’αυτό έχω τέτοια εντύπωση), δηλαδή πόσο ομαλό είναι μόλις πείτε κάποιο δικό σας πρόβλημα, ο συνομιλιτής σας να το ‘περάσει’- στο δικό του, αδιαφορώντας λίγο πολύ γι’αυτό που θέλετε να πείτε; Καλά, συμφωνώ ότι όλοι κάπως αναφερόμαστε στην προσωπική μας εμπειρία και ότι τέτοιες συμβουλές ίσως να είναι και οι πιο άξιες ας πουμε, όμως είναι αυτός ο μοναδικός τρόπος;;;

2) Είναι ανώμαλο ή όχι ορισμένες φορές να αισθανόμαστε πιο κοντά σε ανθρώπους που τους ξέρουμε από πρόσφατα και όχι πολύ καλά, παρά σε ανθρώπους που τους ξέρουμε και κάνουμε παρέα μαζί τους χρόνια;

3) Μπορεί να θεωρηθεί (αληθινός) φίλος κάποιος που ζηλεύει γιατί σε ορισμένες στιγμές της ζωής σας, ξεκινώντας από το πού και σε ποιο είδους οικογένεια γεννηθήκατε, εσείς ήσασταν πιο ‘τυχερόι’ απ’αυτόν, και ταυτόχρονα να παραβλέπει όλα τα άλλα όπου αυτός στάθηκε πιο τυχερός;

4) Πόσο τρελή είμαι αν πάντα αποφεύγω να αναφέρω τα θέματα και τους ανθρώπους για τους οποίους ξέρω ότι θα εκνευρίσουν τον συνομιλιτή μου και ακόμα όταν κάποιος άλλος είναι παρών, προσπαθώ για το ίδιο λόγο αμέσως να ελαφρώνω κάπως τα λόγια του ή να άλλαξω θέμα, μόνο και μόνο ο πρώτος συνομιλιτής να μην εκνευριστεί και κάνει την κατάσταση τεντωμένη και δυσάρεστη;

5) Πόσο τρελή είμαι που τα λέω όλα πολύ περίπλοκα και ασαφή ακόμα κι εδώ, και δε λέω τίποτα συγκεκριμένο γιατί δεν είμαι σίγουρη ποιος μπορεί να το διαβάσει;
Άμα συνεχίσω όλες οι ερωτήσεις θα αρχίζουν με το ‘πόσο τρελή είμαι’, γι’αυτό καλύτερα να σταματήσω εδώ :)

Ελπίζω να καταλάβετε τι ήθελα να πω, εδώ τα ελληνικά μου έδειξε ότι δεν είναι και τόσο καλά :)

Χαιρετίσματα σε όλους που άντεξαν μέχρι το τέλος!

10 σχόλια:

mafalda είπε...

Καλημέρα!
Τα ελληνικά σου είναι πολύ καλά, απλά ίσως κάποιες στιγμές λόγω βιασύνης συντακτικά μπερδεύεσαι. Ας πούμε κάνεις κάπως πιο περίπλοκη την πρόταση. Αλλά η γραμματική σου και η ορθογραφία είναι super! Πάντως να ξέρεις σε διαβάζω πιο ευχάριστς από πολλούς που θεωρούν πως ξέρουν ελληνικά επειδή γεννήθηκαν και ζούνε στην Ελλάδα!

Για όσα λες να σχολιάσω?

1) Δεν είναι ανώμαλο, είναι αγένεια. Μάλλον οι άνθρωποι νιώθουν πολύ μόνοι και δεν χάνουν ευκαιρία να μιλάνε για τον εαυτό τους.

2) Δεν είναι ανώμαλο είναι η πορεία της ζωής και της εξέλιξης. Έναν άνθρωπο που ξέρεις καλά, σημαίνει πως ξέρεις και τα στραβά του, ή πως δεν σε εξιτάρει η επαφή μαζί του γιατί είναι στάσιμη. Μια νέα γνωριμία προκαλεί καινούρια ερεθίσματα. Να θυμάσαι μόνο "νέοι φίλοι είναι σαν το ασήμι, μα χρυσάφι είναι οι παλιοί"

3) Ένας φίλος δεν παύει να είναι ένας άνθρωπος με ελαττώματα. Δικιά σου είναι η απόφαση κατά πόσο μια τέτοια ζήλεια σημαίνει πως δεν θα είναι όπωως εσύ επιθυμείς δίπλα σου στις λύπες μα πάνω από όλα στις χαρές. Επειδή το έχω δει και ε΄γω αυτό που λες, χρόνια υποστηρίζω πως πραγματικός φίλος είναι εκείνος που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ θα χαρεί στη χαρά σου!

4) Δεν είσαι τρελή, απλά πιέζεσαι υπερβολικά. Μην προσπαθείς πάντα εσύ μόνο να δημιουργείς την τέλεια ατμόσφαιρα, άσε και τους άλλους να προσπαθήσουν λίγο!

5) Αυτό το έχω και εγώ. Κουράγιο χρειάζεται φαντάζομαι!

και μην ξεχνάς "συγκάτοικοι είμαστε όλοι στην τρέλλα"!!!

xalara είπε...

Ευχαριστώ πολύ για την 'κριτική' και για το μεγάλο και λεπτομερές σχόλιο :) όντως έχω πρόβλημα με τη συντακτική, είναι και που ορισμένες φορές, λόγω βιασύνης μεταφράζω κυριολεκτικά και αυτό είναι το μεγαλύτερο λάθος... κάνω τον κόπο να κρατάω τα ελληνικά μου σε καλή κατάσταση όμως για τη συντακτική και τέτοια χρειάζομαι και να περνάω περισσότερο χρόνο στην Ελλάδα και τώρα τελευταία αυτό δε γίνεται δυστυχώς... όσο για την ορθογραφία, εκεί πάντα ήμουνα πολλή καλή στις εξετάσεις :)
δεν είναι και τόσο άσχημο το να είμαστε τρελοί :)))

proserpina είπε...

Γεια σου και πάλι! :):):)

1. Οχι, δεν είναι, δεν είναι ούτε ομαλό ούτε ανώμαλο: ο άλλος απλώς δε σε άκουσε. Άκουσε τις πρώτες λέξεις μόνο, και έβαλε τη δική του κασσέττα να παίζει. Δεν άκουσε οτι εσυ του/της ζητούσες να σε βοηθήσει στο δικό σου θέμα ή απλώς να ακούσει αυτό που είχες να πεις και να "συμπάσχει" μαζί σου

2. Είναι λίγο περίεργο όταν το συνειδητοποιείς, ναι. Αλλά όχι και ανώμαλο. Η διάρκεια της γνωριμίας δεν είναι και τόσο σημαντική, σημασία έχει πόσο ταιριάζεις με τον άλλον.

3. Δε το νομίζω...

4. Μια χαρά σε βρίσκω, φροντίζεις για την ήρεμη ατμόσφαιρα στην παρέα ;)

5. Ασε μας καλε, μια χαρά σε βρίσκω! (και τα ελληνικά σου νομίζω βελτιώνονται συνέχεια!)

xalara είπε...

proserpina, γεια σου κι εσένα :)
ευχαριστώ πολύ και για το σχόλιο και για τα κομπλιμέντα :)))

Σοφία είπε...

Ούτε οι άλλοι είναι ανώμαλοι, ούτε εσύ τρελή. Απλά δεν έχουμε όλοι την ίδια οπτική γωνία.

xalara είπε...

Σοφία, το είπες απλά και σωστά :)

SparklingBlue είπε...

Οι ανθρώπινες σχέσεις είναι τόσο απλές, που στο τέλος καταλήγουν περίπλοκες.
Τι πιο απλό, να θες να πεις κάτι. Τι πιο περίπλοκο, να βάλεις μέσα όλα όσα θες να πεις, σχετικά και άσχετα, μόνο και μόνο γιατί είχε αυτή την ευκαιρία να σε ακούσουν. Και στο τέλος τι γίνεται; Δύσκολα σε ξανα-ακούνε!
(Πολλή φιλοσοφία μου βγήκε τώρα και δε μου φαίνεται να είναι καλό σημάδι νυχτιάτικα...)
(Άργησα να δω το κειμένακι σου όπου με προτείνεις να γράψω ιστοριούλα με συγκεκριμένες λέξεις, αλλά θα το κάνω σύντομα!)

xalara είπε...

Πολύ καλά τα είπες :) Έτσι κι αλλιώς μου αρέσουν τα φιλοσοφικά σχόλια :) Δεν πειράζει που άργησεσ με την κατ'οίκον εργασία, κι εγώ είμαι πολύ τεμπέλα εδώ

Δημοσθένης Μιχαλακόπουλος είπε...

περνώντας τυχαία
καλησπέρα..

1)είναι που απλά ο συνομιλιτής δέχεται μια πολύ καλή πάσα.. μην πάει χαμένη... (όχι ανώμαλο)

2)απαντήθηκε και δεν είναι καθόλου ανώμαλο..

3)αν η ζήλεια του αλλάξει την συμπεριφορά του απέναντί σου, δεν είναι φίλος.. πώς μπορεί να μην γίνει αυτό? ή θα στο πει, ή απλά αυτό που νιώθει δεν είναι ζήλεια..

4)δεν είσαι τρελλή.. μάλλον έχεις κάτι που λέγεται λεπτότητα..

5)οι πιο σαφείς ασάφειες που έχω διαβάσει...

χαιρετίσματα!

xalara είπε...

@αλαφροίσκιωτε, καλά που πέρασες από'δω :) ευχαριστώ που είπες τη γνώμη σου, χαιρετίσματα